4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 12-13 HECCE Yayıncılık

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı İnsan Hakları Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 12, 13


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı İnsan Hakları Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 12-13


Soru : “Adalet ve insan haklarına saygı olmadan barış olmaz.” Irene Khan (Ayrin Kan) bu sözüyle ne anlatmak istemektedir? Düşüncelerinizi sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap : ““Adalet ve insan haklarına saygı olmadan barış olmaz.” Irene Khan (Ayrin Kan) bu sözüyle ne anlatmak istemektedir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Adalet 2 veya birçok şey arasında adaleti sağlamak yani her şeyi yerli yerinde kullanarak herkese hak ettiğini ve gücünün yetebildiğini vermektir.

İnsan kendisinin insan olması hasebiyle değerli, kıymetli bir varlıktır.

İnsanlar yaşama, eğitim, güzel bir hayat sürme gibi birçok hakka sahiptir. Bu dünyadaki bütün insanlar için eşit derecede haktır.

Ancak savaşlar özellikle yenilen toplumlar için adaletsiz bir durum ve insan haklarını çiğnendiği alanlardır.

Bu yüzden Adalet istiyorsak iki toplumun da haklarına saygı duymalı, insan hakları diyorsak bütün insanların insan olduğu için yaşama, sağlık ve eğitim hakkından mahrum bırakmayarak savaşlar sonlandırılmalıdır.

İşte bu yüzden bu söze dendiği gibi adalet ve insan haklarına saygı olursa savaşların devam etmesi mümkün değildir ve barışlar ancak bunlarla mümkündür.


Haklarımız Koruma Altında

İnsanlara yapılan kötülükler, II. Dünya Savaşı’nda çok büyük boyutlara ulaşmıştır. Bunun üzerine dünya barışını ve güvenliğini korumak için bir araya gelen Birleşmiş Milletler Örgütü, 10 Aralık 1948’de Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi’ni imzalamıştır. Bu belgenin amacı, insan hak ve özgürlüklerinin korunma altına alınmasıdır.

Bizim ülkemiz de bu örgüte üyedir. Dolayısıyla ülkemizde insan hakları devletin güvencesi altındadır. Doğuştan sahip olduğumuz bu haklar, anayasamız sayesinde koruma altındadır. Bu bildirgedeki insan haklarına sadece insan olduğumuz için sahibiz. Bu hakları satın almak, devretmek ya da kazanmak söz konusu değildir. Bu haklar insan onurunu da güvence altına alır. Ayrıca bu haklar, dünyanın her yerindeki insanlar için geçerlidir. Tüm insanlar, herhangi bir ayrım (din, dil, ırk, cinsiyet, yurttaşlık vb.) gözetilmeksizin yalnızca insan oldukları için temel haklara sahiptir.


Soru : Aşağıdaki soruları, metinden hareketle defterinize yazınız.


1. İnsan haklarını korumak için hangi belge imzalanmıştır? 


Cevap :

İnsan haklarını korumak için “Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi ” imzalanmıştır.


2. İnsan haklarını koruyacak bir belge olmasaydı dünya nasıl bir yer olurdu? 


Cevap :

İnsan haklarını koruyacak bir belge olmasaydı Dünya savaşların ve eziyetlerini çok fazla olduğu bir yer olurdu.


3. İnsan haklarının korunması için uluslararası belgeler dışında ne gibi önlemlere ihtiyaç vardır?


Cevap :

İnsan haklarının korunması için uluslararası belgeler dışında devletlerin kendi milletine değer vermesi, yasalarla onların güvenliğini ve huzurunu kontrol altına almasına ihtiyaç vardır.


4. Sınıf İnsan Hakları HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 13 Cevapları


Etkinlik Zamanı


Soru : Bu etkinlik ile yetişkinlere kendi hayatımızdan örnekler vererek hak ve özgürlükleri anlattığımız bir hikâye yazalım.

1. Önemli gördüğünüz hak ve özgürlüklerden bir tanesini seçiniz.
2. Seçtiğiniz bu hak ve özgürlük kavramlarını yetişkinlere nasıl anlatırdınız? Düşününüz.
3. Hak ve özgürlüklerinize kendi hayatınızdan örnekler veriniz.
4. Oluşturduğunuz bu hikâyeyi sınıfınızda paylaşınız.


Kısa Cevap : “Kendi hayatımızdan örnekler vererek hak ve özgürlükleri anlattığımız bir hikâye yazalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Haklarımdan bir tanesi düşüncemi özgürce söyleyebilme hakkıdır.

Ailemle beraber tatil, gidilecek yer veya alınacak bir şeyler konusunda bana fikir danışılmasını çok önemsiyorum.

Sevgi ve saygı çerçevesinde ailemin bana fikrimi sorması ve benim de onlara saygılı bir şekilde fikirlerimi söyleyerek ortak bir karar almamız kendimi çok iyi hissettiriyor.

Sizler bana birçok konuda fikrimi sorduğunuzda kendimi çok değerli hissediyorum ve hayata karşı karar alma gücüm kuvvetleniyor.

Bu yaz tatilinde ailem bana iki seçenek sunarak nereye gitmek istediğimi sordum. Fikrimi söyledikten sonra ortak bir karar alındı ve gerçekten kendimi çok iyi hissettim.



 

Our Score

Kendi hayatımızdan örnekler vererek hak ve özgürlükleri anlattığımız bir hikâye yazalım.

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Kendi hayatımızdan örnekler vererek hak ve özgürlükleri anlattığımız bir hikâye yazalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kendi hayatımızdan örnekler vererek hak ve özgürlükleri anlattığımız bir hikâye yazalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Evimize bir kedi almaya karar vermiştik. Ben kedimizin farklı bir cins olmasını annem ise daha farklı bir cins olmasını istiyordu.

Babam ise cins kedi istemiyordu.

Hepimiz fikrimizi söyledikten sonra kura atmaya karar verdik. Kurada babamın istediği çıkmıştı. Ben bu duruma çok üzüldüm. Adil olanın bu olduğunu biliyordum ama üzülmekten de kendime alamıyorum.

Babam kediyi getirdiğinde benim istediğim kedi olduğunu farkettim ve çok şaşırdım. Babamın benim sözlerime değer vermesi ve bana böyle bir sürpriz yapması kendimi çok değerli hissettirdi.

Her çocuk hakkı olarak düşüncesini söyleme ve bu alanlarına saygı duyulmaya hakkı vardır.


“Kendi hayatımızdan örnekler vererek hak ve özgürlükleri anlattığımız bir hikâye yazalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Haklarımdan bir tanesi düşüncemi özgürce söyleyebilme hakkıdır.

Ailemle beraber tatil, gidilecek yer veya alınacak bir şeyler konusunda bana fikir danışılmasını çok önemsiyorum.

Sevgi ve saygı çerçevesinde ailemin bana fikrimi sorması ve benim de onlara saygılı bir şekilde fikirlerimi söyleyerek ortak bir karar almamız kendimi çok iyi hissettiriyor.

Sizler bana birçok konuda fikrimi sorduğunuzda kendimi çok değerli hissediyorum ve hayata karşı karar alma gücüm kuvvetleniyor.

Bu yaz tatilinde ailem bana iki seçenek sunarak nereye gitmek istediğimi sordum. Fikrimi söyledikten sonra ortak bir karar alındı ve gerçekten kendimi çok iyi hissettim.



 

Our Score

“Adalet ve insan haklarına saygı olmadan barış olmaz.” Irene Khan bu sözüyle ne anlatmak istemektedir?

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı “Adalet ve insan haklarına saygı olmadan barış olmaz.” Irene Khan (Ayrin Kan) bu sözüyle ne anlatmak istemektedir? konusunu kısaca ele alacağız. 


““Adalet ve insan haklarına saygı olmadan barış olmaz.” Irene Khan (Ayrin Kan) bu sözüyle ne anlatmak istemektedir?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Toplum arasında adalet ve empati yaparak insan haklarına saygı duyulduğunda onları incitecek herhangi bir savaşın devam etmesi de mümkün olmaz.

Bu yüzden gerçekten iki toplum arasında Adalet ve insanların yaşama, eğitim, sağlık gibi haklarına saygı duyulduğunda savaşla onları incitmek, hayatlarını ellerinden almak mümkün olmayacaktır.


““Adalet ve insan haklarına saygı olmadan barış olmaz.” Irene Khan (Ayrin Kan) bu sözüyle ne anlatmak istemektedir?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Adalet 2 veya birçok şey arasında adaleti sağlamak yani her şeyi yerli yerinde kullanarak herkese hak ettiğini ve gücünün yetebildiğini vermektir.

İnsan kendisinin insan olması hasebiyle değerli, kıymetli bir varlıktır.

İnsanlar yaşama, eğitim, güzel bir hayat sürme gibi birçok hakka sahiptir. Bu dünyadaki bütün insanlar için eşit derecede haktır.

Ancak savaşlar özellikle yenilen toplumlar için adaletsiz bir durum ve insan haklarını çiğnendiği alanlardır.

Bu yüzden Adalet istiyorsak iki toplumun da haklarına saygı duymalı, insan hakları diyorsak bütün insanların insan olduğu için yaşama, sağlık ve eğitim hakkından mahrum bırakmayarak savaşlar sonlandırılmalıdır.

İşte bu yüzden bu söze dendiği gibi adalet ve insan haklarına saygı olursa savaşların devam etmesi mümkün değildir ve barışlar ancak bunlarla mümkündür.



 

Our Score

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 10-11 HECCE Yayıncılık

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Ben İnsanım Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 10, 11


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Ben İnsanım Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 10-11


Soru : Herbert Spencer (Hörbırt Sipensır)’ın “Her insan bir dünyadır.” sözünden ne anlıyorsunuz? Söyleyiniz.


Kısa Cevap : “Herbert Spencer (Hörbırt Sipensır)’ın “Her insan bir dünyadır.” sözünden ne anlıyorsunuz? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Herbert Spencer (Hörbırt Sipensır)’ın “Her insan bir dünyadır.” sözünden her insanın aklının farklı çalıştığını ve fikir dünyasının farklı olduğunu anlıyorum.

Her insanın aslında hayata başka bir güzellik katabileceğini ve her insanda bulunan potansiyelin farklı olarak dünyayı renklendirdiğini düşünüyorum.

Ben de bütün insanların farklı olup toplumun bu şekilde güzelleştiğine inanıyorum.

Bu yüzden her insanın içerisinde başka bir dünya olduğunu ve bu dünyanın güzelliklerini dünyaya katarsa hayatın çok fazla değişebileceğine inanıyorum.


4. Sınıf İnsan Hakları HECCE Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 11 Cevapları


Kırmızı Atkı

Karlı bir kış sabahı Kayra; kendisini soğuktan koruyacak çok sevdiği kırmızı atkısını takmış, okula gitmek üzere hazırlanmıştı.

Evinden çıkmış yolda yürürken karın ne kadar güzel yağdığını düşünüyor, bir yandan da havanın soğukluğundan şikâyet ediyordu. Okula yaklaştığı sırada duvarın dibinde yavru bir köpek gördü. Kayra yavru köpeği sevmek için onun yanına gitti.  Kayra “Günaydın güzel köpekçik.” dedi ve köpeği sevmek için eğildiğinde soğuk hava nedeniyle köpeğin titrediğini fark etti.

Köpeğin üşümemesi için eve gidip bir battaniye almayı düşündü fakat saatine baktığında okula geç kalacağını fark etti. Köpeğin üşümesine çok üzülen Kayra, o an çok sevdiği kırmızı atkısını çıkardı ve yavru köpeğin üzerine örttü. Yavru köpeğin başını okşadı “Bu atkı seni soğuktan korur. Şimdi gitmem gerek. Hoşça kal köpekçik.” diyerek hızlı adımlarla okulunun yolunu tuttu.


Soru : Aşağıdaki soruların yanıtlarını metinden hareketle defterinize yazınız.


1. Metinde insanın hangi özellikleri ön plandadır? Kayra neden böyle davranmaktadır?


Cevap :

Metinde insanın “merhamet ve sevgi “özellikleri ön plandadır .

Kayra içerisinde bulunan hayvan sevgisi ve merhameti sebebiyle böyle davranmaktadır.


2. Kayra’nın yerinde siz olsaydınız nasıl davranırdınız?


Cevap :

Kayanın yerinde ben olsaydım ya hakkımı verirdim ya da öğretmenime haber vererek onu örtecek bir şeyler bulmak isterdim.


3. Kayra’nın davranışı insanları diğer canlılardan ayıran hangi özelliklere işaret etmektedir?


Cevap :

Kayra’nın davranışı insanları diğer canlılardan ayıran merhamet, sevgi ve akli özellikleri işaret etmektedir.


Etkinlik Zamanı


İnsan, hayvan ve bitkilerin ortak ve farklı özelliklerini keşfetmeniz için birlikte bu etkinliği yapalım.

• Bir kâğıda hayvan, bitki veya insan resmi çiziniz.
• Çizdiğiniz resimleri öğretmeninize veriniz.
• Öğretmeniniz çizimlerinizi karıştırarak sizlere geri dağıtacak.
• Derste öğrendiğiniz canlılara ait özellikleri de düşünerek size gelen resimdeki canlıyı tanıtan bir yazı yazınız.
• Yazınızı ve size gelen resimleri sınıf panonuza asınız.


“4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Sayfa 10-11 HECCE Yayıncılık”

Cevap :

Ben zürafa çizdim.

  • Zürafalar karada yaşayan en uzun boylu memeli hayvanlardır.
  • Çift toynaklı memelidirler.
  • Genellikle krem rengi üzerine siyah ve kahverengi benekleri vardır ve benekler birbirinden farklıdır.
  • Toplu olarak büyük sürüler halinde yaşarlar.
  • Yavrulara sadece anneleri bakar
  • Zürafaların boynuzları vardır.
  • Dilleri , siyah ve yaklaşık40 santimetredir
  • Hamilelikleri 14 ay sürmektedir
  • Yeni doğan bir yavrunun boyu ortalama 1.8 metre ağırlığı ise 60 kilogram kadardır.
  • Günde yaklaşık bir saat uyurlar.
  • Kayıtlara giren en uzun zürafa boyu 5.92 metre ve 2 ton ağırlığındadır.


 

Our Score

Herbert Spencer “Her insan bir dünyadır.” sözünden ne anlıyorsunuz? Söyleyiniz.

4. Sınıf İnsan Hakları Kitabı Herbert Spencer (Hörbırt Sipensır)’ın “Her insan bir dünyadır.” sözünden ne anlıyorsunuz? Söyleyiniz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Herbert Spencer (Hörbırt Sipensır)’ın “Her insan bir dünyadır.” sözünden ne anlıyorsunuz? Söyleyiniz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Herbert Spencer (Hörbırt Sipensır)’ın “Her insan bir dünyadır.” sözünden her insanın değerli, kıymetli, farklı yetenek ve düşüncelere sahip olduğunu anlıyorum.


“Herbert Spencer (Hörbırt Sipensır)’ın “Her insan bir dünyadır.” sözünden ne anlıyorsunuz? Söyleyiniz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Herbert Spencer (Hörbırt Sipensır)’ın “Her insan bir dünyadır.” sözünden her insanın aklının farklı çalıştığını ve fikir dünyasının farklı olduğunu anlıyorum.

Her insanın aslında hayata başka bir güzellik katabileceğini ve her insanda bulunan potansiyelin farklı olarak dünyayı renklendirdiğini düşünüyorum.

Ben de bütün insanların farklı olup toplumun bu şekilde güzelleştiğine inanıyorum.

Bu yüzden her insanın içerisinde başka bir dünya olduğunu ve bu dünyanın güzelliklerini dünyaya katarsa hayatın çok fazla değişebileceğine inanıyorum.



 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı İyi Dilekler Günü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 102


4. Sınıf Türkçe Kitabı İyi Dilekler Günü Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 Cevapları


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 MEB Yayınları”

İYİ DİLEKLER GÜNÜ

Gözümü açtığımda
Gördüğüm ilk güzelliğe,
“Günaydın* demek için,
Sabahı iple çekerim,

“Güle güle, “İyi dersler.
Günaydından sonra ne güzel!
“Hoşça kal,* biraz hüzünlü,
Söylerken usulca titrerim.

Yastığa koyduğumda başımı,
Bir ses, “İyi geceler,* der.
Kapatır ışığı “İyi geceler.
Yarı uykulu yanıt veririm,

Düşümde bir çocuk, bir daha çocuk
Yataktaymış, yükselmiş ateşi,
“Geçmiş olsun. Gözlerim kapalı, kalbim uzakta
Tüm insanlara, “İyi dünyalar,* dilerim.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 102 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 70-71 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Çanakkale Geçilmez Mustafa Kemal Yenilmez Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 70, 71


4. Sınıf Türkçe Kitabı Çanakkale Geçilmez Mustafa Kemal Yenilmez Serbest Okuma Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 70-71


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 70-71 MEB Yayınları”

ÇANAKKALE GEÇİLMEZ MUSTAFA KEMAL YENİLMEZ

1?14’te Birinci Dünya Savaşı başladı, Avrupalı devletler peş peşe birbirlerine savaş ilan ediyorlardı, Osmanlı Devletinin, ittifak Devletlerinin yanında savaşa girmesi üzerine Yarbay Mustafa Kemal cephede görev almak istedi.

Daha sonra Mustafa Kemal’in komutasındaki ordu Çanakkale’ye nakledildi. Çanakkale’ye ayak basan düşman çıkarma birlikleri, karşılarında Mustafa Kemal’i ve onun birliğini buldular.

Daha sonra atıyla Conkbayırı’na geçen Mustafa Kemal, küçük bir alay birliğinin “Cephanemiz tükendi.” diyerek çekilmekte olduğunu gördü. Onların gerisinde de kalabalık düşman askerleri ilerliyordu. Düşman, Conkbayırı’na ulaşmak üzereydi.
Yarbay Mustafa Kemal derhal Türk askerlerinin karşısına geçerek onlara seslendi:

“Niçin kaçıyorsunuz?”
“Efendim, düşman!”
“Nerede?”
“işte!” diyerek tepeyi gösterdiler. Mustafa Kemal, “Düşmandan kaçılmaz.” dedi
Askerler, “Cephanemiz kalmadı.” dediler.

“Cephaneniz yoksa süngünüz var! Süngü tak, yere yat!” komutu verdi.
Bu durumu gören düşman kuvvetleri dereye yatarak beklemeye başladılar. Yapılan süngü savaşı sonunda Conkbayırı kurtulmuştu.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Yine aynı bölgede ölüm kalım savaşı veren Yarbay Mustafa Kemal Arıburnunda askerî birliklere şu şekilde seslendi:
‘Size ben taarruzu emretmiyorum, ölmeyi emrediyorum. Biz ölünceye kadar geçecek zaman içinde yerimize başka kuvvetler ve başka kumandanlar gelebilir.

Bu Çanakkale Zaferine giden yolun başlangıcı oldu. (…) Düşmanın ağır kayıplar verdiği bu savaşta Mustafa Kemal göğsüne isabet eden bir şarapnel parçasıyla yaralandı.

Çanakkale kıyılarına çıkarma yapmaya çalışan bütün düşman askerleri püskürtülüyordu.

18 Mart sabahında Doğu Akdeniz Filosu taarruza geçti. Nusret Mayın Gemisinin Erenköy Koyuna döktüğü mayınlar düşmana son darbeyi vurdu. Düşman, Çanakkale’nin denizden geçilemeyeceğini ağır bir bedelle öğrenmiş oldu. Türklerin Çanakkale Savaşını kazandıkları tüm dünyaya ilan edildi. Çanakkale Zaferinden sonra Mustafa Kemal kamuoyunca tanınmış, halkın sevgisini kazanmış ve “Anafartalar Kahramanı” olarak anılmaya başlamıştı.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 70-71 MEB Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 21-23-24-25-26-27-28 KOZA Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı Arkadaşlık Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28


4. Sınıf Türkçe Kitabı Arkadaşlık Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 21-23-24-25-26-27-28


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 21-23-24-25-26-27-28 KOZA Yayınları”

1. En sevdiğiniz arkadaşlarınız kimlerdir? Onlarla birlikteyken neleri yapmaktan hoşlanırsınız?


Kısa Cevap : “En sevdiğiniz arkadaşlarınız kimlerdir? Onlarla birlikteyken neleri yapmaktan hoşlanırsınız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

En sevdiğim arkadaşım Mehmet’tir. Mehmet’le beraber sohbet etmek ve futbol oynamaktan oldukça keyif alıyorum. Mehmet’le beraber hayal kurmak ve gecelik ile ilgili sohbetler etmek çok hoş oluyor.


2. Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görsellerde arkadaşlığın nasıl anlatıldığını açıklayınız.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 21-23-24-25-26-27-28 KOZA Yayınları”

Cevap :

Görsellerde arkadaşlık keyifli bir gün zamanı ve sevginin paylaşıldığı bir kavram olarak anlatılıyor.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru :  Şiirde anlamını bilmediğiniz kelimelerin anlamlarını geçtiği dizelerden hareketle tahmin edip aşağıya yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz.


Cevap :

Yaylı Kelimesi

Tahminlerim : yayı olan şey

Sözlük Manası:

1.( sıfat )Yayı olan
2. ( sıfat) Ok ve yayla silahlanmış.
3. ( isim) Üstü ve yanları kapalı, dört tekerlekli, altında yayları olan, atla çekilen bir tür binek arabası; yaylı araba:

Cümlelerim :

  1. Yaylı silahımı görünce herkes hayrete düşmüştü.
  2. Yaylı oyuncağın yayı kaybolmuştu.
  3. Yaylı oyuncakların hepsini sökmüş, inceliyordu.
  4. Annemle basit ama güzel yaylı bir oyuncak yaptık.
  5. Yaylı oyuncağın yayı iyice sıkışmış, ilerlemiyordu.

Kurmalı Kelimesi

Tahminlerim : kurulabilen şey

Sözlük Manası: Kurulan şey.

Cümlelerim :

  1. Kurmalı saatleri çok severim.
  2. Seninde kurmalı bir oyuncağın var mı?
  3. Kurmalı oyuncağın güzelliğine hayran kaldım.
  4. Eskiden hareket etmesi için kurmalı oyuncaklar tercih edilirmiş.
  5. Tahta şirin kurmalı arabalar nede güzel görünüyordu.

Aydede Kelimesi

Tahminlerim : ay

Sözlük Manası: Çocuk dilinde ay

Cümlelerim :

  1. Masallarda aydede adında bir aydan mutlaka bahsedilirdi.
  2. Aydede nede güzel gülümsüyor bizlere.
  3. Çocukluktan kalan aydede hikayeleri gibi aynı.
  4. Küçükken aya ay dede der onu öyle sanardık.
  5. Aydede ışıklarını üzerimize salmış, gülümsüyordu.

Fiyonk Kelimesi

Tahminlerim : kelebek şeklinde yapılan süs eşyası

Sözlük Manası: Kurdele, şerit, kumaş vb.nin kelebek şeklinde bağlanmış biçimi; fiyongo

Cümlelerim :

  1. Fiyonklu ayakkabımı yeni almıştım o gün.
  2. Fiyonklu elbisem nede güzel görünüyordu.
  3. Fiyonklu bebeğim en sevdiğim oyuncağımdı.
  4. Küçükken en çok fiyonk yapmayı sever, her yeri süslerdim.
  5. Fiyonk yapmayı öğrendiğim zamanlar ,evin her yerini fiyonk doldurmuştum.

2. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusuna en uygun olduğunu düşündüğünüz görseli işaretleyiniz. 


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 21-23-24-25-26-27-28 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları “Arkadaşlık” şiirine göre cevaplayınız.


Arkadaşlar arasında önce ne paylaşılıyor?


Cevap :

Arkadaşlar arasında önce harfler paylaşılıyor.


Maviyi alan çocuğa neler veriliyor?


Cevap :

Maviyi alan çocuğa  gökyüzü, deniz , gözlerin en güzeli veriliyor .


Mavi rengi alan çocuk, diğerine neleri veriyor?


Cevap :

Mavi rengi alan çocuk, diğerine güneşi, ağaçları , çiçekleri , gülümseyen aydedeyi, çocukluğun en güzelini veriyor.


İki arkadaş başka neler yapıyorlar?


Cevap :

İki arkadaş başka görünmeyeni alıyor, kesip biçip boyuyorlar. Sözcüklerle sarıp bağlıyor, kocaman fiyonk takıyorlar. Şiirli bir günde herkesin kapısına bırakıyorlar.


Şiirdeki paylaşmayla ilgili duygulara katılıyor musunuz? Neden?


Cevap :

Şiirde paylaşmanın çok güzel hissettirdiğine dair anlatımlar yapılmış. Bende paylaşmanın böyle güzel olduğunu düşünüyorum.


4. ETKİNLİK


Soru : Siz de “Arkadaşlık” şiirinin ana duygusunu söyleyiniz.


Cevap :

Bence “Arkadaşlık” şiirinin ana duygusu “paylaşmak” tır.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : “Arkadaşlık” metni ile “Kuş Çocuk” metnini aşağıdaki özelliklere göre karşılaştırınız. Özellikleri ait olduğu metne göre işaretleyiniz.


Cevap :

  • Paragraflar hâlinde yazılmıştır. (Kuş Çocuk )
  • Cümlelerden meydana gelmiştir. (Kuş Çocuk Arkadaşlık)
  • Her satırda bir dize vardır. (Arkadaşlık)
  • Duygu ön plandadır. (Arkadaşlık)
  • Düşünce ön plandadır. (Kuş Çocuk)
  • Kelimelerin bazıları gerçek anlamının dışında benzetmeli olarak kullanılmıştır. (Kuş Çocuk Arkadaşlık ) 

6. ETKİNLİK


Soru : “Arkadaşlık” şiirine, farklı iki başlık belirleyiniz. Bu başlıkları ve bunları belirleme nedenlerinizi yazınız.


Cevap :

Birinci başlığım: Paylaşmanın Renkleri

Bu başlığı seçme nedenim: Çünkü şiirde paylaşmaktan , renkleri kullanarak bahsetmiştir.

İkinci başlığım: Arkadaşlık Renkleri

Bu başlığı seçme nedenim: Şiirde arkadaşlık ve renklerden bahsedildiği için bu ismi verdim.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki kelimelerden birbirinin zıddı olanları eşleştiriniz.


Cevap :

  • 1. alt = üst
  • 2. yaşlı = genç
  • 3. güzel =  çirkin
  • 4. tatlı = acı
  • 5. yumuşak = sert
  • 6. kirli = temiz
  • 7. dar = geniş
  • 8. ince = kalın

8. ETKİNLİK


Soru : “Arkadaşlık” şiirinden alınan aşağıdaki kıtayı okuyunuz. Dizelerde kullanılan noktalama işaretlerine dikkat ediniz.


Cevap :

Nokta (.) 

Dilimizde nokta, yaygın olarak şu durumlarda kullanılır:

Cümlenin sonuna konur: Sabahtan bu yana durmadan çalıştım.
Bazı kısaltmaların sonuna konur: Dr. (doktor), Cad. (cadde)
Sayılardan sonra sıra bildirmek için konur: 7. (yedinci), III. Selim
Tarihlerin yazılışında gün, ay ve yılı gösteren
sayıları birbirinden ayırmak için konur. 23.07.2019

Virgül (,) 

Türkçemizde virgül, yaygın olarak şu durumlarda kullanılır:

Birbiri ardınca sıralanan eş görevli kelime ve kelime gruplarının arasına konur: Pazardan elma, karpuz, üzüm ve kavun aldım.
Sıralı cümleleri birbirinden ayırmak için konur: Saatlerce bekledik, gelen olmadı.
Uzun cümlelerde işi yapan kişiyi belirginleştirmek için konur: Hasan, ne bu sabah ne de başka bir sabah erkenden uyanıp da kimseyi rahatsız etmedi.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları


Üç Nokta (…) 

Üç nokta yaygın olarak şu durumlarda kullanılır: 

Anlatım olarak tamamlanmamış cümlelerin sonuna konur: İnsan ister istemez bu konuda…

Alıntılarda başta, ortada ve sonda alınmayan kelime veya bölümlerin yerine konur: ….işte o an sanki bambaşka bir insan oldu…


Soru : Aşağıdaki paragrafta ( ) içine uygun noktalama işaretlerini yazınız. 


Cevap :

Babam (,) annem ve ben 14 (.) 08 (.) 2018 tarihinde İstanbul’a gittik. İstanbul (,) camileriyle (,) saraylarıyla!köprüleriyle kocaman bir şehir âdeta! (!) Kanuni’ye! (,) Yavuz’a! (,) Fatih’e ev sahipliği yapmış! (;) Baştan sona tarih! (…) Baştan sona insan! (…) 


9. ETKİNLİK


Soru : “Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında sizden istenen çalışma sonucunda, defterinize yazdığınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.

Bu sözleri ve aşağıda verilen atasözlerini de göz önünde bulundurarak arkadaşlığın ve dostluğun önemini anlatan bir konuşma yapınız.

Dost acı söyler.

Dost kara günde belli olur.

Dostun attığı taş baş yarmaz. 


Kısa Cevap : “Arkadaşlığın ve dostluğun önemini anlatan bir konuşma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünyadaki en güzel hislerden bir tanesi de kişinin dostuna duymuş olduğu sevgidir.

Bütün insanların ve sevgilerin yeri farklı olsa da bence dostluk bambaşkadır.

Dostluk iki insana birbirine kenetleyen aralarında sanki kardeşmiş gibi bağ kuran sevgidir.

Dostlarımız bize sırf iyi görünmek ve yaramak için değil bizim iyiliğimiz için olan şeyleri söylerler. Bu yüzden “dost acı söyler” denmiştir.

Aslında dost bizi incitmek için böyle acı konuşmaz. Dost acı olan şeyi tatlı konuşan kişidir.

Bu yüzdendir ki “dostun attığı taş baş yarmaz” denmiştir.

Zaman zaman hayatın içerisinde zor günler geçiririz. Bu zor zamanın içerisinde dost dediğimiz kişiler ortaya çıkar ve bizi en çok destekleyip yanımızda olan kişiler onlar olur.


4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru :  Aşağıdaki görselleri inceleyiniz. Görselleri birbiriyle ilişkilendirerek yaşanan olayı yazınız.


“4. Sınıf Türkçe KOZA Yayınları Ders Kitabı Sayfa 21-23-24-25-26-27-28 Cevapları”

Cevap :

Çocuklar ne şey içerisinde beştaş oyunu oynuyorlardı. Daha sonra ağacın altında onları izleyen ve oyuna katılmak isteyen bir kız gördüler. İçlerinden oyun oynayan kız ona selam vererek onu oyuna davet etti ve beraber oyun oynamaya başladılar.


Sonraki Derse Hazırlık 


Soru : Eğitici ve öğretici oyunlardan biri hakkında araştırma yapınız. Araştırmanız sonucunda edindiğiniz bilgileri kullanarak bu oyun hakkında bir konuşma hazırlayınız. Konuşmanızı birkaç kez prova ediniz.


Kısa Cevap : “Eğitici ve öğretici oyunlardan biri hakkında araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bizim yaşımıza uygun eğitici ve öğretici oyunlardan biri “Bardak Oyunu” dur.

Zil oyuncuların ortasına konulur. Sonra oyunculardan herhangi biri ters şekilde duran oyun kartlarının en üstündekini açar. Bütün oyuncular oyun kartındaki şekilde yer alan bardakları doğru şekilde dizmeye çalışırlar.

En hızlı dizen zile basarak oyun kartını kazanır. Dikkat geliştirmek için harika ve eğlenceli bir oyundur. Çocuklarla ve ailenizle beraber oynayabilirsiniz.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 21-23-24-25-26-27-28 KOZA Yayınları” konusunu videolu bir şekilde izleyebilir ve dinleyebilirsiniz.




 

Our Score

Eğitici ve öğretici oyunlardan biri hakkında araştırma yapınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Eğitici ve öğretici oyunlardan biri hakkında araştırma yapınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Eğitici ve öğretici oyunlardan biri hakkında araştırma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Bizim yaşımıza uygun eğitici ve öğretici oyunlardan biri Tangram oyunudur.

Tangram geometrik biçimdeki parçaları bir araya getirerek çeşitli şekiller oluşturma esasına dayalı zeka oyunudur.

Hedef olarak yapılmak istenen şekil alfabetik bir harf, hayvan figürü, geometrik bir şekil ve benzeri olabilir.

Resimde gösterilen şekillerin birini seçerek o şekli yapmaya çalışmalıyız. Bu oyun zekamızı ve dikkatimizi geliştirmek açısından güzel bir oyundur. Arkadaşımızla veya ailemizle beraber de oynayabiliriz. Tek başımıza da eğlenceli vakit geçirebiliriz.


“Eğitici ve öğretici oyunlardan biri hakkında araştırma yapınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Bizim yaşımıza uygun eğitici ve öğretici oyunlardan biri “Bardak Oyunu” dur.

Zil oyuncuların ortasına konulur. Sonra oyunculardan herhangi biri ters şekilde duran oyun kartlarının en üstündekini açar. Bütün oyuncular oyun kartındaki şekilde yer alan bardakları doğru şekilde dizmeye çalışırlar.

En hızlı dizen zile basarak oyun kartını kazanır. Dikkat geliştirmek için harika ve eğlenceli bir oyundur. Çocuklarla ve ailenizle beraber oynayabilirsiniz.



 

Our Score

Arkadaşlığın ve dostluğun önemini anlatan bir konuşma yapınız.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Arkadaşlığın ve dostluğun önemini anlatan bir konuşma yapınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Arkadaşlığın ve dostluğun önemini anlatan bir konuşma yapınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Dost arkadaşın da ötesinde olan ve kardeşiniz olmasa da size kardeş gibi olan kişidir.

Bizi kandırmak istemeyip acı olsa da doğruları söyler.

Zor günlerimizde yanımızda olarak bizlere destek olur ve birbirimizin kusurları olsa da birbirimizi affederek daha da kuvvetleniriz.


“Arkadaşlığın ve dostluğun önemini anlatan bir konuşma yapınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Dünyadaki en güzel hislerden bir tanesi de kişinin dostuna duymuş olduğu sevgidir.

Bütün insanların ve sevgilerin yeri farklı olsa da bence dostluk bambaşkadır.

Dostluk iki insana birbirine kenetleyen aralarında sanki kardeşmiş gibi bağ kuran sevgidir.

Dostlarımız bize sırf iyi görünmek ve yaramak için değil bizim iyiliğimiz için olan şeyleri söylerler. Bu yüzden “dost acı söyler” denmiştir.

Aslında dost bizi incitmek için böyle acı konuşmaz. Dost acı olan şeyi tatlı konuşan kişidir.

Bu yüzdendir ki “dostun attığı taş baş yarmaz” denmiştir.

Zaman zaman hayatın içerisinde zor günler geçiririz. Bu zor zamanın içerisinde dost dediğimiz kişiler ortaya çıkar ve bizi en çok destekleyip yanımızda olan kişiler onlar olur.



 

Our Score
error: Content is protected !!