4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 61-62 ÖZGÜN Yayınları

4. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları Sayfa 61, 62


4. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Değerlendirme Çalışmaları Cevapları


4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 61-62


(…) Rize’de tarım alanlarının darlığı ve iklim koşulları nedeniyle sınırlı sayıda sebze ve meyve yetiştirilmektedir. (…) Arıcılık ve bal üretimi hâlâ yaygınlığını sürdürürken pekmez üreticiliği de devam etmektedir. Bununla birlikte hayvansal gıdalar da Rize mutfağını zenginleştiren ve tamamlayan unsurlardandır.

Aşağıda, yöre mutfağının başlıca tatlarından pepeçuranın tarifi verilmiştir.

PEPEÇURA

Malzemeler: 3 kilo siyah üzüm
1 su bardağı mısır unu
Az bir miktar buğday unu
Toz şeker
Tuz

Yapılışı: Üzümler ezilir, şırası alınır. Gerekirse üzümlerin posası az bir suda pişirilerek posada kalan öz de alınmış olur. Bir tencereye konulan ve kaynar hâle getirilen üzüm suyuna un yavaş yavaş yedirilir, gerekirse şeker ilave edilir ve muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirilir. Sahanlara, taslara konulup soğuk olarak ikram edilir. Birkaç gün hatta daha fazla bekletilerek ikram edilmesi önerilir.


A. 1, 2, 3 ve 4. soruları yukarıdaki metne göre cevaplayınız. 


1. Rize’de neden sınırlı sayıda sebze ve meyve yetiştirilmekteymiş?


Cevap :

Tarım alanlarının az olması, tarım alanlarının eğimli arazilerde olması, iklim koşulları nedeniyle Rize’de sınırlı sayıda sebze ve meyve yetişmektedir.


2. Metinde hangi geleneksel tatlının tarifi verilmiş?


Cevap :

Pepeçura adlı geleneksel tatlının tarifi verilmiştir.


3. Tarifi verilen tatlının ana malzemesi neymiş? Bu malzemeye neler eklenerek tatlı hazırlanırmış?


Cevap :

Pepeçura tatlısının ana malzemesi siyah üzümdür. Bu tatlıyı aynı zamanda tuz, şeker, buğday unu ve normal un eklenerek hazırlanmaktadır.


4. Tarifi verilen tatlı nasıl ikram edilir, ne yapılması önerilirmiş?


Cevap :

Bu tatlı birkaç hafta bekledikten sonra ikram edilmesi önerilmektedir. Birkaç hafta bekledikten sonra soğuk ikram edilmesi gerekmektedir.


4. Sınıf Türkçe ÖZGÜN Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


B. Aşağıdaki soruların doğru cevaplarını işaretleyiniz. 


1. Sözlük anlamı “Suyu alınmış her tür yiyecek maddesinin artığı.” olan kelime aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

A) öz
B) posa
C) sahan
D) şıra


2. Aşağıdaki kelimelerin hangisinin ilk harfi daima büyük yazılır?


Cevap :

A) BILECIK
B) GÖL
C) KALEM
D) SOKAK


3. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde “de” bağlacının yazımı yanlıştır?


Cevap :

A) Çalışmalara bende katılmak istiyorum.
B) Senin defterin bende kalmış.
C) Selim de terbiyeli bir çocuktur.
D) Annesi de aynı şeyi söyledi.


4. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde pekiştirilmiş bir kelime vardır?


Cevap :

A) Onun bacağı kırılmış.
B) Üst üste iki kase çorba içti.
C) Yağmurda sırılsıklam oldum.
D) Sabahları erken kalkarım.


5. “Pepeçuranın birkaç gün bekletildikten sonra ikram edilmesi önerilir.” cümlesindeki kelime grubunun anlamı aşağıdakilerden hangisidir?


Cevap :

A) fiyatta indirim yapmak
B) ağırlanmak
C) göndermek
D) konuğa bir şey sunmak


C. Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili kelimeler mecaz anlamlıysa başına “M”, gerçek anlamlıysa başına “G”, terim anlamlıysa başına “T” yazınız.


Cevap :

  1. (G) Onu durakta beklerken gördüm.
  2. (M) Başarının anahtarı çok çalışmaktır.
  3. (T) Öğretmen, cümledeki bağlaçları bulmamızı istedi.
  4. (G) Sokaktan gelen ses hepimizi korkutmuştu.
  5. (M) Artık söylediği her söz bana batıyor.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Çanakkale Savaşı’yla ilgili dergi, kitap ve broşürlerden bilgiler edininiz. 


Kısa Cevap : “Çanakkale Savaşı’yla ilgili dergi, kitap ve broşürlerden bilgiler edininiz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çanakkale Savaşı I Dünya Savaşı’nın sonlarına yaklaşırken 1915-1916 yılları arasında Gelibolu Yarımadası’nda Osmanlı Devleti ile itilaf devletleri arasında yapılan Deniz Kara muharebeleridir. I Dünya Savaşı içindeki en kanlı bölüm olarak bilinir. Türk milletinin Cesur ve direnişi sonucunda 9 Ocak 1916 yılında Zafer ile sonuçlandı.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 61-62 ÖZGÜN Yayınları”


 

Our Score

Çanakkale Savaşı’yla ilgili dergi, kitap ve broşürlerden bilgiler edininiz.

4. Sınıf Türkçe Kitabı Çanakkale Savaşı’yla ilgili dergi, kitap ve broşürlerden bilgiler edininiz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Çanakkale Savaşı’yla ilgili dergi, kitap ve broşürlerden bilgiler edininiz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Çanakkale Savaşı Osmanlı İmparatorluğu ile İtilaf Devletleri arasında Birinci Dünya Savaşı esnasında gerçekleşti. 18 Mart 1915 tarihinde başlayan savaş 9 Ocak 1916 yılında zaferle sonuçlandı.


“Çanakkale Savaşı’yla ilgili dergi, kitap ve broşürlerden bilgiler edininiz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Çanakkale Savaşı I Dünya Savaşı’nın sonlarına yaklaşırken 1915-1916 yılları arasında Gelibolu Yarımadası’nda Osmanlı Devleti ile itilaf devletleri arasında yapılan Deniz Kara muharebeleridir. I Dünya Savaşı içindeki en kanlı bölüm olarak bilinir. Türk milletinin Cesur ve direnişi sonucunda 9 Ocak 1916 yılında Zafer ile sonuçlandı.


“4. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 61-62 ÖZGÜN Yayınları”


 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 61-62-63 MEB Yayınları

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Besinlerin Tazeliği ve Doğallığı  Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 61, 62, 63, 64


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Besinlerin Tazeliği ve Doğallığı Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 61-62-63-64


Soru : Gıda alanında faaliyet gösteren başka hangi meslekler vardır? Araştırınız.


Kısa Cevap : “Gıda alanında faaliyet gösteren başka hangi meslekler vardır? Araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Gıda mühendisliği, gıda laboratuvar teknikleri. süt ve süt ürünleri operatörlüğü, hububat ve hububat ürünleri operatörlüğü, çay üreticiliği ve operatörlüğü, sebze meyve ve Ürünleri operatörlüğü. sofralık zeytin ve zeytinyağı operatörlüğü gibi meslekler vardır.


4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


 Soru : Besinler dondurulmadan önce hangi aşamalardan geçirilir? Tartışalım.


Kısa Cevap : “Besinler dondurulmadan önce hangi aşamalardan geçirilir? Tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Besinler doldurulmadan önce taze olması daha dikkat edilmelidir. İyice temizlenmeli çürüklerinden ayıklanmalıdır. Eğer taze bir besin dolduracaksak iyice yıkamalıyız. Bazı besinler pişirme işleminden geçirilerek dondurulur.

Pişirme işlemini iyice yaparak dondurulmuş besinin doğru bir şekilde saklanmasını sağlayabiliriz. Besinler poşetlere konularak ağzı iyice kapalı bir şekilde dondurulabilir.



 

Our Score

Besinler dondurulmadan önce hangi aşamalardan geçirilir? Tartışalım.

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Besinler dondurulmadan önce hangi aşamalardan geçirilir? Tartışalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Besinler dondurulmadan önce hangi aşamalardan geçirilir? Tartışalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Besinler dondurulmadan önce iyice temizlenmiş ve çürüklerinden ayıklanmalıdır. Poşete koyarak besinleri dondurucuda dondurabiliriz.


“Besinler dondurulmadan önce hangi aşamalardan geçirilir? Tartışalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Besinler doldurulmadan önce taze olması daha dikkat edilmelidir. İyice temizlenmeli çürüklerinden ayıklanmalıdır. Eğer taze bir besin dolduracaksak iyice yıkamalıyız. Bazı besinler pişirme işleminden geçirilerek dondurulur.

Pişirme işlemini iyice yaparak dondurulmuş besinin doğru bir şekilde saklanmasını sağlayabiliriz. Besinler poşetlere konularak ağzı iyice kapalı bir şekilde dondurulabilir.



 

Our Score

Gıda alanında faaliyet gösteren başka hangi meslekler vardır? Araştırınız.

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Gıda alanında faaliyet gösteren başka hangi meslekler vardır? Araştırınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Gıda alanında faaliyet gösteren başka hangi meslekler vardır? Araştırınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Gıda Teknikerliği. çiftçilik, süt ürünleri teknikerliği, besin ve gıda teknolojisi, diyetisyenlik, gurmelik, ev yönetimi ve beslenme öğretmenliği, iklimlendirme, çay üreticiliği ve operatörlüğü gibi meslekler vardır.


“Gıda alanında faaliyet gösteren başka hangi meslekler vardır? Araştırınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Gıda mühendisliği, gıda laboratuvar teknikleri. süt ve süt ürünleri operatörlüğü, hububat ve hububat ürünleri operatörlüğü, çay üreticiliği ve operatörlüğü, sebze meyve ve Ürünleri operatörlüğü. sofralık zeytin ve zeytinyağı operatörlüğü gibi meslekler vardır.



 

Our Score

Madenlerin kullanım alanları hakkında internetten ve diğer kaynaklardan araştırma yaparak elde ettiğimiz bilgileri arkadaşlarımızla paylaşalım.

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Madenlerin kullanım alanları hakkında internetten ve diğer kaynaklardan araştırma yaparak elde ettiğimiz bilgileri arkadaşlarımızla paylaşalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Madenlerin kullanım alanları hakkında internetten ve diğer kaynaklardan araştırma yaparak elde ettiğimiz bilgileri arkadaşlarımızla paylaşalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Mermer : Türkiye çok çeşitli ve büyük miktarda mermer ve zerrene sahiptir. Sanayi ve üretimde kullanıldığı gibi teknoloji ile dünyanın en önemli doğal taş üreticileri arasında yer almaktadır. Mermer inşaatlarda dekorasyonda heykelcilikte ve süs eşyalarının yapımında ham madde olarak kullanılır.

Altın : Dünyanın geniş bir bölümünde düşük düzeyde bulunur. Kuyumculuk sektöründe, elektrik elektronikte,  diş hekimliğinde, süslemede. madalya yapımında kullanılır.


“Madenlerin kullanım alanları hakkında internetten ve diğer kaynaklardan araştırma yaparak elde ettiğimiz bilgileri arkadaşlarımızla paylaşalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Çinko :  Otomobil endüstrisinde, döküm kapılarda  otomobil parçalarında. pil gövdelerinin yapımında  lastik sanayisinde aktivatör olarak, televizyon ekran üretiminde, florasan lambalarının, reçetesi satabilen bazı merhemlerin birleşiminde bulunur. Ayrıca çinko pek çok günlük bir mineral ilaçlarının birleşenidir. Cildin ve kasların erken yaşlanması önlediği antioksidan özellikleri taşıdığı inanılmaktadır.

Demir : Dünya üzerinde en yaygın dördüncü mineral ve yer kabuğunda en çok bulunan metaldir. Demir otomobil yapımında gemi gövdesi yapımı. inşaatlarda, bilgisayarda,  önemli parçası olan manyetik depolama alanlarında kullanılır.

Bakır :  Yüksek elektrik geçirgenliği, işlenme ve mekaniksel özellikleri iyi olan bir metaldir. Gümüşten sonra en iyi iletken metal bakırdır. Bakır elektronik elektronikte, inşaatlarda  ulaşımda, kuyumculukta  boya üretiminde,  turistik eşya yapımında kullanılır.

Bor : Bor rezervlerinin büyük bir miktarı Türkiye’de bulunmaktadır. Türkiye’de toplam Bor rezerve 3.3 milyon ton olarak belirlenmiştir. Bor; Savunma sanayisinde, cam sanayisinde, seramik yapımında, temizlenen beyazlatma ürünlerinde, sağlık alanında, atık temizlemede, nükleer uygulamalarda ham madde olarak kullanılır. Ayrıca tarım enerji malzemeler Optik, cam elyafı üretiminde, yanmaya geciktirici madde üretimde, enerji depolama alanında kullanılmaktadır.



 

Our Score

Kayaçların sanayide ham madde olarak kullanımı hakkında internet ve çeşitli kaynaklardan araştırma yapalım.

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kayaçların sanayide ham madde olarak kullanımı hakkında internet ve çeşitli kaynaklardan araştırma yapalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Kayaçların sanayide ham madde olarak kullanımı hakkında internet ve çeşitli kaynaklardan araştırma yapalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Bakır :  Yüksek elektrik geçirgenliği, işlenme ve mekaniksel özellikleri iyi olan bir metaldir. Gümüşten sonra en iyi iletken metal bakırdır. Bakır elektronik elektronikte, inşaatlarda  ulaşımda, kuyumculukta  boya üretiminde,  turistik eşya yapımında kullanılır.

Çinko :  Otomobil endüstrisinde, döküm kapılarda  otomobil parçalarında. pil gövdelerinin yapımında  lastik sanayisinde aktivatör olarak, televizyon ekran üretiminde, florasan lambalarının, reçetesi satabilen bazı merhemlerin birleşiminde bulunur. Ayrıca çinko pek çok günlük bir mineral ilaçlarının birleşenidir. Cildin ve kasların erken yaşlanması önlediği antioksidan özellikleri taşıdığı inanılmaktadır.


“Kayaçların sanayide ham madde olarak kullanımı hakkında internet ve çeşitli kaynaklardan araştırma yapalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Bor : Bor rezervlerinin büyük bir miktarı Türkiye’de bulunmaktadır. Türkiye’de toplam Bor rezerve 3.3 milyon ton olarak belirlenmiştir. Bor; Savunma sanayisinde, cam sanayisinde, seramik yapımında, temizlenen beyazlatma ürünlerinde, sağlık alanında, atık temizlemede, nükleer uygulamalarda ham madde olarak kullanılır. Ayrıca tarım enerji malzemeler Optik, cam elyafı üretiminde, yanmaya geciktirici madde üretimde, enerji depolama alanında kullanılmaktadır.

Mermer : Türkiye çok çeşitli ve büyük miktarda mermer ve zerrene sahiptir. Sanayi ve üretimde kullanıldığı gibi teknoloji ile dünyanın en önemli doğal taş üreticileri arasında yer almaktadır. Mermer inşaatlarda dekorasyonda heykelcilikte ve süs eşyalarının yapımında ham madde olarak kullanılır.

Altın : Dünyanın geniş bir bölümünde düşük düzeyde bulunur. Kuyumculuk sektöründe, elektrik elektronikte,  diş hekimliğinde, süslemede. madalya yapımında kullanılır.

Demir : Dünya üzerinde en yaygın dördüncü mineral ve yer kabuğunda en çok bulunan metaldir. Demir otomobil yapımında gemi gövdesi yapımı. inşaatlarda, bilgisayarda,  önemli parçası olan manyetik depolama alanlarında kullanılır.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 15-16-17 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kayaç-Maden İlişkisi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 15, 16, 17


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kayaç-Maden İlişkisi Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 15-16-17 ATA Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 15-16-17


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 15-16 ATA Yayıncılık”

Soru : Yukarıdaki görselleri inceleyelim. Görsellerdeki varlıklar nelerden yapılmıştır? Görüşlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Yer kabuğundan çıkan çeşitli etkenlerle ve uzun bir zamanda oluşan ekonomik değeri oluşum süresine bağlı olarak değişen kayaçlar (maden) denir. Yukarıda da altın, bakır, gümüş ve mermer gibi bazı madenler vardır.

Bunları aynı zamanda kayaç denir. Ülkemizde de farklı kayaçlar bulunur. Bu kayaçlardan bazıları kireçtaşı, sünger taşı, granit, Kalker, kumtaşı, kil ve çakıl gibi kayaçlardır. Bunlar ülkemizde hammede sağlayarak sanayide kullanılabilir.


Soru : Kayaçların sanayide ham madde olarak kullanımı hakkında internet ve çeşitli kaynaklardan araştırma yapalım. Edindiğimiz bilgileri arkadaşlarımızla paylaşalım. Kayaçların ham madde olarak önemini tartışalım.


Kısa Cevap : “Kayaçların sanayide ham madde olarak kullanımı hakkında internet ve çeşitli kaynaklardan araştırma yapalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bor : Bor rezervlerinin büyük bir miktarı Türkiye’de bulunmaktadır. Türkiye’de toplam Bor rezerve 3.3 milyon ton olarak belirlenmiştir. Bor; Savunma sanayisinde, cam sanayisinde, seramik yapımında, temizlenen beyazlatma ürünlerinde, sağlık alanında, atık temizlemede, nükleer uygulamalarda ham madde olarak kullanılır. Ayrıca tarım enerji malzemeler Optik, cam elyafı üretiminde, yanmaya geciktirici madde üretimde, enerji depolama alanında kullanılmaktadır.

Mermer : Türkiye çok çeşitli ve büyük miktarda mermer ve zerrene sahiptir. Sanayi ve üretimde kullanıldığı gibi teknoloji ile dünyanın en önemli doğal taş üreticileri arasında yer almaktadır. Mermer inşaatlarda dekorasyonda heykelcilikte ve süs eşyalarının yapımında ham madde olarak kullanılır.

Altın : Dünyanın geniş bir bölümünde düşük düzeyde bulunur. Kuyumculuk sektöründe, elektrik elektronikte,  diş hekimliğinde, süslemede. madalya yapımında kullanılır.

Demir : Dünya üzerinde en yaygın dördüncü mineral ve yer kabuğunda en çok bulunan metaldir. Demir otomobil yapımında gemi gövdesi yapımı. inşaatlarda, bilgisayarda,  önemli parçası olan manyetik depolama alanlarında kullanılır.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları


Soru : Acaba madenler başka hangi alanlarda kullanılır?


Cevap :

Madenler sanayinin birçok alanında kullanılmaktadır. Bu alanlardan bazıları inşaatlarda, bilgisayarlarda, kuyumculuk sektöründe, elektronik elektronikte, tarım, enerji malzemelerinde, optikte, nükleer uygulamalarda. cam sanayisinde, seramik yapımında, otomobil sektöründe, savunma sanayisinde, süslemede  gemi yapımında, sağlık sektöründe ve boya üretiminde kullanılır.


Soru : Madenlerin kullanım alanları hakkında internetten ve diğer kaynaklardan araştırma yaparak elde ettiğimiz bilgileri arkadaşlarımızla paylaşalım. Bu konu hakkında arkadaşlarımızla fikir alışverişinde bulunalım.


Kısa Cevap : “Madenlerin kullanım alanları hakkında internetten ve diğer kaynaklardan araştırma yaparak elde ettiğimiz bilgileri arkadaşlarımızla paylaşalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Çinko :  Otomobil endüstrisinde, döküm kapılarda  otomobil parçalarında. pil gövdelerinin yapımında  lastik sanayisinde aktivatör olarak, televizyon ekran üretiminde, florasan lambalarının, reçetesi satabilen bazı merhemlerin birleşiminde bulunur. Ayrıca çinko pek çok günlük bir mineral ilaçlarının birleşenidir. Cildin ve kasların erken yaşlanması önlediği antioksidan özellikleri taşıdığı inanılmaktadır.

Demir : Dünya üzerinde en yaygın dördüncü mineral ve yer kabuğunda en çok bulunan metaldir. Demir otomobil yapımında gemi gövdesi yapımı. inşaatlarda, bilgisayarda,  önemli parçası olan manyetik depolama alanlarında kullanılır.

Bakır :  Yüksek elektrik geçirgenliği, işlenme ve mekaniksel özellikleri iyi olan bir metaldir. Gümüşten sonra en iyi iletken metal bakırdır. Bakır elektronik elektronikte, inşaatlarda  ulaşımda, kuyumculukta  boya üretiminde,  turistik eşya yapımında kullanılır.

Bor : Bor rezervlerinin büyük bir miktarı Türkiye’de bulunmaktadır. Türkiye’de toplam Bor rezerve 3.3 milyon ton olarak belirlenmiştir. Bor; Savunma sanayisinde, cam sanayisinde, seramik yapımında, temizlenen beyazlatma ürünlerinde, sağlık alanında, atık temizlemede, nükleer uygulamalarda ham madde olarak kullanılır. Ayrıca tarım enerji malzemeler Optik, cam elyafı üretiminde, yanmaya geciktirici madde üretimde, enerji depolama alanında kullanılmaktadır.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42-43-44 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Besinlerin Tazeliğinin ve Doğallığının Önemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 42, 43, 44


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Besinlerin Tazeliğinin ve Doğallığının Önemi Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42-43-44 ATA Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42-43-44


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 42-43-44 ATA Yayıncılık”

Soru : Yukarıdaki görselleri inceleyelim. Taze bir besini mi yoksa dondurulmuş veya paketlenmiş bir besini mi tüketmeyi tercih etmeliyiz? Paketlenmiş besinler alırken nelere bakmalıyız? Son kullanma tarihi denilince ne anlamalıyız? Meyve ve sebzeleri neden yıkayarak tüketmeliyiz?


Cevap :

Taze besinleri üretmek sağlığımız açısından daha iyidir çünkü dondurulmuş besinler birçok katkı maddeleri bulunmaktadır. Dondurulmuş besinler tadının gitmemesi ve uzun süre dayanması için birçok katkı maddesi eklenmektedir. Taze besinlerde ise bu oran daha azdır. Paketlenmiş besinlere bakarken içindekiler kısmını kontrol etmeliyiz.

İçinde zararlı maddeler olup olmadığını dikkat etmeliyiz. Son kullanma tarihi denince o ürünün artık kullanamayacak duruma gelmesini anlamaktayız. Son kullanma tarihinden sonra bir besini tüketmek sağlığımızı olumsuz yönde etkileyecektir. Bu nedenle son kullanma tarihine dikkat etmeli son kullanma tarihi geçen yiyecek ve içecekleri satın almamalıyız.

Oradaki görevliye Son kullanma tarihinin geçtiğini söylemeliyiz. Meyveler ve sebzeler yetişirken böceklenmemesi ve çürümemesi için ilaçlama yöntemi yapılır. İlaçlama yönteminde kimyasallar kullanıldığı için meyve ve sebzeleri iyice yıkayıp öyle tüketmemiz gerekmektedir. Birçok süreçten geçen meyve ve sebzeler toz ve kire maruz kalmıştır. Bu nedenle meyve ve sebzeleri iyice yıkamalıyız.


Soru : Acaba besinlerin doğal kaynaklardan temin edilip taze tüketilmesinin önemi ile ilgili başka neler söylenebilir?


Kısa Cevap : “Acaba besinlerin doğal kaynaklardan temin edilip taze tüketilmesinin önemi ile ilgili başka neler söylenebilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Besinleri doğal kaynaklardan temin edip taze tüketmek sağlığımız açısından çok daha iyidir. Paketlenmiş gıdaları hayatımıza daha az ve yer vererek hayatımızı olumlu yönde sağlıklı bir şekilde devam ettirebiliriz.

Doğal kaynakların içinde daha az kimyasal madde bulunmakta besin değerleri daha yüksek olmaktadır. Böylelikle daha fazla vitamin alır ve sağlığımıza zararlı kimyasal maddelerden uzak durmuş oluruz.

Paketlenmiş gıdalarda uzun süre dayanabilmesi için ve bozulmaması için çok sayıda kimyasal kullanılır. Bu kimyasallar vücudumuza zararlı olmaktadır. Siz de elinizden geldikçe doğal kaynakları taze bir şekilde tüketmeye özen gösteriniz.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 43 Cevapları


Soru : Sağlıklı bir yaşam için besinlerin tazeliğinin ve doğallığının önemi hakkında internet ve çeşitli kaynaklardan araştırma yapalım. Araştırma sonucunda edindiğimiz bilgileri arkadaşlarımızla paylaşalım. Bu konu hakkındaki görüşlerimizi arkadaşlarımızla tartışalım.


Kısa Cevap : “Sağlıklı bir yaşam için besinlerin tazeliğinin ve doğallığının önemi hakkında internet ve çeşitli kaynaklardan araştırma yapalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sağlıklı bir yaşam için besinlerin taze ve doğal olması çok önemlidir. Doğal olmayan ürünlerde kimyasal maddeler bulunmaktadır. Ürünlerin daha uzun süre çürümeden kalabilmesi ve böceklenmemesi için yapılan ilaçlamalarda kimyasal maddeler kullanılmaktadır.

Bu kimyasal maddeler vücudumuza zararlar yaratmaktadır. Bu yüzden doğal meyveleri ve sebzeleri tercih etmeliyiz taze olmayan meyve ve sebzeleri yediğimiz zaman vücudumuza zararlı olan bakterilere vücudumuzu almış oluruz. Bu nedenle taze ve doğal besinlere tüketmeye özen göstermeliyiz. Böylelikle sağlıklı bireyler olabilir.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 44 Cevapları


Besinleri tüketirken dikkat etmemiz gereken hususlardan bir tanesi de besinlerin temiz olmasıdır. Özellikle sebze ve meyveleri iyice yıkadıktan sonra tüketmeliyiz. Yıkamadan tükettiğimiz besinler sağlığımıza zarar verir. 

Soru : Sağlıklı bir yaşam için besin tüketilirken başka nelere dikkat etmeliyiz? Düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : “Sağlıklı bir yaşam için besin tüketilirken başka nelere dikkat etmeliyiz? Düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Paketlerde haşlanmış gıdalar yerine mevsiminde biz haşlayarak ya da konserve yaparak tüketebiliriz. Taze ve doğal meyve ve sebzeleri tercih etmeliyiz. Abur cuburlar yerine evde kendimiz pasta yaparak onları tüketmeliyiz.

Paketli gıdaların içindeki kimyasal maddelerden bedenimizi uzatarak daha sağlıklı bir yaşam bulabiliriz. Bitkisel katı yağ kullanmamalıyız.

Onun yerine sıvı yağlar veya tereyağı kullanmalıyız. Küflenmiş ekmek çürümüş sebze ve meyveleri tüketmemeliyiz. Hazır meyve suları yerine evde taze meyvelerden yaptığımız meyve sularını içebilir ayran yapabilir ve kendinize limonata yapabiliriz.



 

Our Score

Sağlıklı bir yaşam için besin tüketilirken başka nelere dikkat etmeliyiz?

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sağlıklı bir yaşam için besin tüketilirken başka nelere dikkat etmeliyiz? Düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sağlıklı bir yaşam için besin tüketilirken başka nelere dikkat etmeliyiz? Düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Sağlıklı bir yaşam için paketli gıdaları daha az yer vermeliyiz. Hazır meyve suları gazlı içecekler yerine taze aldığımız meyveleri sularını sıkarak kendimize meyve suyu yapabiliriz.

Bitkisel katı yağlar yerine sıvı yağları veya hayvansal katı gıdaları tercih etmeliyiz. Küflenmiş ekmek veya meyve ve sebzeleri tüketmemeliyiz.


“Sağlıklı bir yaşam için besin tüketilirken başka nelere dikkat etmeliyiz? Düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Paketlerde haşlanmış gıdalar yerine mevsiminde biz haşlayarak ya da konserve yaparak tüketebiliriz. Taze ve doğal meyve ve sebzeleri tercih etmeliyiz. Abur cuburlar yerine evde kendimiz pasta yaparak onları tüketmeliyiz.

Paketli gıdaların içindeki kimyasal maddelerden bedenimizi uzatarak daha sağlıklı bir yaşam bulabiliriz. Bitkisel katı yağ kullanmamalıyız.

Onun yerine sıvı yağlar veya tereyağı kullanmalıyız. Küflenmiş ekmek çürümüş sebze ve meyveleri tüketmemeliyiz. Hazır meyve suları yerine evde taze meyvelerden yaptığımız meyve sularını içebilir ayran yapabilir ve kendinize limonata yapabiliriz.



 

Our Score
error: Content is protected !!