4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sağlıklı bir yaşam için besinlerin tazeliğinin ve doğallığının önemi hakkında internet ve çeşitli kaynaklardan araştırma yapalım. konusunu kısaca ele alacağız.
“Sağlıklı bir yaşam için besinlerin tazeliğinin ve doğallığının önemi hakkında internet ve çeşitli kaynaklardan araştırma yapalım.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Sağlıklı bir yaşam için besinlerin taze ve dolu olması çok önemlidir. Doğal olmayan ürünlerde kimyasal maddeler bulunmaktadır. Bunlar da sağlığımıza zarar vermektedir.
“Sağlıklı bir yaşam için besinlerin tazeliğinin ve doğallığının önemi hakkında internet ve çeşitli kaynaklardan araştırma yapalım.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Sağlıklı bir yaşam için besinlerin taze ve doğal olması çok önemlidir. Doğal olmayan ürünlerde kimyasal maddeler bulunmaktadır. Ürünlerin daha uzun süre çürümeden kalabilmesi ve böceklenmemesi için yapılan ilaçlamalarda kimyasal maddeler kullanılmaktadır.
Bu kimyasal maddeler vücudumuza zararlar yaratmaktadır. Bu yüzden doğal meyveleri ve sebzeleri tercih etmeliyiz taze olmayan meyve ve sebzeleri yediğimiz zaman vücudumuza zararlı olan bakterilere vücudumuzu almış oluruz. Bu nedenle taze ve doğal besinlere tüketmeye özen göstermeliyiz. Böylelikle sağlıklı bireyler olabilir.
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Acaba besinlerin doğal kaynaklardan temin edilip taze tüketilmesinin önemi ile ilgili başka neler söylenebilir? konusunu kısaca ele alacağız.
“Acaba besinlerin doğal kaynaklardan temin edilip taze tüketilmesinin önemi ile ilgili başka neler söylenebilir?” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap:
Besinler doğal kaynaklardan temin edildiği zaman içimizi rahat bir şekilde onları tüketebiliriz ama paketlenmiş gıdalar aldığınız zaman içinde hangi kimyasal maddeler olduğunu hangi yöntemlerle yapıldığından tam emin olamayız.
“Acaba besinlerin doğal kaynaklardan temin edilip taze tüketilmesinin önemi ile ilgili başka neler söylenebilir?” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap:
Besinleri doğal kaynaklardan temin edip taze tüketmek sağlığımız açısından çok daha iyidir. Paketlenmiş gıdaları hayatımıza daha az ve yer vererek hayatımızı olumlu yönde sağlıklı bir şekilde devam ettirebiliriz.
Doğal kaynakların içinde daha az kimyasal madde bulunmakta besin değerleri daha yüksek olmaktadır. Böylelikle daha fazla vitamin alır ve sağlığımıza zararlı kimyasal maddelerden uzak durmuş oluruz.
Paketlenmiş gıdalarda uzun süre dayanabilmesi için ve bozulmaması için çok sayıda kimyasal kullanılır. Bu kimyasallar vücudumuza zararlı olmaktadır. Siz de elinizden geldikçe doğal kaynakları taze bir şekilde tüketmeye özen gösteriniz.
4. Sınıf Fen Bilimleri KitabıDünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketler Metni Etkinlik CevaplarıSayfa 35, 36, 37
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketler Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 35-36-37
Soru : Dünya hareket eder mi?
Cevap:Dünya, kendi ekseninde batıdan doğuya doğru dönmektedir.
Dünya, kendi ekseni etrafında dönerken bir yandan da Güneş’in etrafında dönmektedir.
Soru : Dünya’nın kaç türlü hareketi vardır?
Cevap:
Dünyanın iki tür hareketi vardır. Dünyanın ilk hareketi kendi ekseni etrafında dönmesiyken ikinci hareketi de güneşin etrafında dönmesidir.
Kendi ekseni etrafında döndüğünde günler, güneşin etrafında döndüğünde ise mevsimler ortaya çıkar.
4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları
Birlikte Keşfedelim Güneş ve Dünya Modeli Hazırlayalım
Malzemeler
• İki tane farklı büyüklükte köpükten yapılmış küre
• Makas
• Mukavva
• İki raptiye
Önlem Alalım
Makası ve raptiyeyi dikkatli kullanalım. Nasıl Bir Yol İzleyelim?
1. Dünya ve Güneş modellerini sabitleyerek göstermek için mukavvadan eni 5 cm, boyu 30 cm olan bir dikdörtgen keselim.
2. Büyük küreyi Güneş modeli olacak şekilde dikdörtgenin bir ucuna alttan raptiye ile tutturalım.
3. Küçük küreyi Dünya modeli olacak şekilde dikdörtgenin diğer ucuna alttan raptiye ile tutturalım.
4. Dünya modelinin kendi çevresinde döndüğünden emin olmak için modeli çevirerek kontrol edelim.
5. Güneş’i sabit tutarak Dünya’yı Güneş’in çevresinde döndürelim.
1. Hazırladığınız Güneş ve Dünya modeli ile dönme ve dolanma arasındaki farkı açıklayabilir misiniz?
Cevap:
Güneş ve Dünya modelinde dönme dünyanın kendi etrafında olan olay içindir.
Dolanma ise dünyanın Güneş için yaptığı Dolanma olmaktadır.
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Hareketlerinin Sonuçları Metni Etkinlik Cevapları
4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 38-39-40-41
Birlikte Keşfedelim Güneş Nerede?
Malzemeler
• Renkli kalemler
• Pastel boya
Nasıl Bir Yol İzleyelim? 1. Güneş’in konumunu gözlemleyelim. Hareket eden Güneş mi?
Cevap: Hareket eden Güneş değil Dünyadır.
Çünkü Dünya güneşin etrafına denmektedir.
2. Gözlemlerimizi aşağıdaki boş kutucuğa yazalım ve resimleyelim.
Cevap: Burada Dünya Güneş’in etrafında dönmektedir.
“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 38-39-40-41 MEB Yayınları”
1. Dünya’nın Güneş’in etrafında dolandığını biliyoruz. Bu durumun tam tersini düşünelim. Güneş, Dünya’nın etrafında dolansaydı Dünya’da gerçekleşen olaylardan hangileri olmazdı? Niçin?
Cevap: Güneş, dünyanın etrafında dolansaydı, dünyada gece ve gündüz oluşmaz, mevsimler meydana gelmez, hava olayları düzenli olarak yaşanmazdı.
4. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları
Soru : Gece ve gündüzün birbirini takip etmesinin nedeni nedir? Tartışalım.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 31 Cevapları
Soru : A4 büyüklüğünde bir kağıt alınız. Bu kağıtla aşağıdaki görselleri takip ederek bir gemi yapınız. Yaptığınız gemiye bir isim veriniz.
Cevap:
Resimlerdeki aşamaları takip ederek gemiyi yapınız.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 32 Cevapları
Soru : Nusret, neden üzülmüştür?
Cevap: Çünkü İstanbul için kötü şeyler planlıyorlarmış.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 33 Cevapları
Soru : Nusret, vatan savunması için neler yapmalıdır?
Cevap: Nusret, denize mayın döşemelidir. Mürettebatını korumalıdır.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 35 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Kitap Kurdu” metninde bulunan bazı kelimeler aşağıda verilmiştir. Kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Daha sonra kelimelerin anlamlarını sözlükten bularak yazınız.
Cevap:
3. keşif Gizli olan bir şey hakkında geniş bilgi edinme
5. projektör Geniş alanları aydınlatan aydınlatma aracı.
2. mürettebat Gemi, uçak vb. taşıtlardaki görevlilerin tümü.
4. mayın Topraka İtina, üstüne veya suyun içine yerleştirilen, doğrudan doğruya çarpma veya basınç etkisiyle patlayarak zarara yol açan patlayıcı madde.
Savaştan sağ çıkmış kimse. ( gazi )
1. donanma Belli bir amaçla kullanılan gemilerin bütünü.
Soru : Kelimelerle birer cümle kurunuz.
Cevap:
donanma: Donanma çok güçlüydü.
mürettebat: Mürettebat çok iyi kararlar veriyordu.
keşif: Kazı hakkında bir keşif yapıldı.
mayın: Düşmanlara mayın zarar verdi.
projektör: Projektörden ders videolarını izledik.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 36 Cevapları
Nusret Türklerin adına savaşan gemi olmak istemiştir.Arapgirli Paşa sayesinde bu isteği gerçekleşmiş oluyor.
2. Nusref in yükü neden çok önemlidir?
Cevap:
Çünkü içinde cesur ve vatanını seven Türk askeri ile Türk mürettebatını taşımaktadır.
3. Nusret niçin korkmuyor?
Cevap:
Çünkü o Türk mürettebatına çok güvenmektedir.
4. Nusrefe göre zaferimizin başlangıcı olan olay nedir?
Cevap:
Vatana büyük zararı bulunan burnu büyük gemilerin Nusret’in döşediği mayınlarla birlikte batırılması zaferimizin başlangıcını oluşturmuştur.
3. ETKİNLİK
Soru : Nusref in kimliğini doldurup görevini yazınız.
Cevap:
Adı : Nusret
Doğum Yeri : Almanya
DoğumTarihi : 1911
Görevi Açıklama : Düşman gemilerinin geçiş kısımlarına mayınlar döşeyerek geçişini engellemek ve imha etmek
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 37 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Nusret metnin konusu hangisidir? İşaretleyiniz.
Cevap:
( ) Savaşın kötü bir şey olduğu
( x) Nusret’in Çanakkale Savaşı’nda vatan için gösterdiği fedakarlık.
( ) Çanakkale’nin doğal güzellikleri
5. ETKİNLİK
Soru : Nusret” metninin ana fikri hangisi olabilir? İşaretleyiniz.
Cevap:
( ) Vatanın kurtulabilmesi için güçlü bir donanmanın olması gerekmektedir.
( ) Şartlar ne kadar zor olsa da başarmak için çaba göstermeliyiz.
( x) Vatanımız, zor koşullarda türlü fedakârlıklar yapılarak düşmanlardan kurtarılmıştır.
6. ETKİNLİK
Soru : Metinin kahramanın özelliklerini yazınız.
Cevap: Vatanını çok seven, vatanı için her şeyi yapan biridir.
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 38 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda “Nusret” metninin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri verilmiştir.
Cevap:
Giriş
Benim adım Nusret. 1911 yılında Almanya’da doğdum. Düşman gemilerini vatanımızdan çıkarmak için İstanbul’a çağrıldım.
Gelişme
1915 Mart’ında bana Çanakkale Boğazı’na mayın dökme görevi verildi. O gece 26 mayın döküldü. Nusret’in döşediği mayınlara çarpan birkaç gemi battı.
Sonuç
Vatanımıza büyükzararolan burnu büyük bu gemilerin batırılması zaferimizin başlangıcı oldu. Ben artık gazi olmuştum. Onurluydum. Vatanıma hizmet etmekten gururluydum.
Soru : Aşağıda kanşık olarak verilen metnin bölümlerini giriş, gelişme ve sonuç olacak şekilde sembolleri kullanarak sıralayınız.
Cevap:
“4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 30-31-32-33-34-35-36-37-38-39 MEB Yayınları”
4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 39 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Cümleleri büyük harflerin yazım kurallanna ve noktalama işaretlerine dikkat ederek yazınız.
Benim adım nusret.
Cevap: Benim adım Nusret.
1911 yılında almanya da doğdum.
Cevap: 1911 yılında Almanya’da doğdum.
1915 Mart’ında bana Çanakkale boğazına Mayın dökme görevi verildi
Cevap: 1915 Mart’ında bana Çanakkale Boğazı’na mayın dökme görevi verildi.
anadolu ve öğüt Millî mücadele yıllarında çıkan gazetelerdir.
Cevap: Anadolu ve Öğüt Milli Mücadele yıllarında çıkan gazetelerdir.