4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19 MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Stardi’nin Kitaplığı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Stardi’nin Kitaplığı Metni Etkinlik Cevapları


4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19


Soru : 4/A sınıfı öğrencileri öğretmenlerinin verdiği ödevi araştırmak için üye oldukları il kütüphanesine gidecekler.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19 MEB Yayınları”

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 11 Cevapları


Soru : Kütüphane yerleşim planından hareketle sorulan cevaplayınız.


İnternette araştırma yapacak öğrenci, kütüphanenin hangi bölümüne gitmelidir?


Cevap : Dijital Araştırma Salonuna gitmelidir.


Aratılacak konu hakkında basında çıkan haberleri araştırmak isteyen öğrenci, kütüphanenin hangi bölümüne giderse uygun kaynağa ulaşır?


Cevap :  Günlük Gazeteler Bölümü


Ödevini kütüphanede tamamlayamayan öğrenci aldığı kitabı evine götürmek isterse hangi bölüme başvurmalıdır?


Cevap : Ödünç Kitap Alma Bölümüne gitmelidir.


Saat 18.10’da kütüphaneye giden öğrenci, araştırma yapabilir mi? Neden?


Cevap : Hayır yapamaz. Çünkü kütüphane 09:00 ile 18:00 saatleri arasında açıktır.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 12 Cevapları


Stardi’nin Kitaplığı

Geçen gün Stardilere gittim, evleri tam okulun karşısında. Doğrusu kitaplığına hayran oldum. Ders kitaplarını, akrabalarının hediye ettikleri kitapları özenle saklar, eline geçen bütün parayla da kitap alırdı.

Böylece küçük bir kitaplık meydana getirmiş. Oğlunun bu tutkusunun farkına varan babası ona ceviz ağacından yapılma güzel bir kitaplık satın almış. Aşağı yukarı bütün kitapları da Stardi’nin istediği renklerde ciltletmiş.Üç sıra hâlinde dizilmiş her renkten kitap görülüyordu. Düzgün duran bu kitaplar parlak ciltliydi ve adları da kapaklarının üstüne yaldızlı harflerle yazılmıştı.

Arkadaşım renkleri birbirine uyacak şekilde yerleştirmesini biliyor. Kırmızı kitapların yanına beyazları, siyahların yanına sarıları, beyazların yanına da ma vileri, öyle ki uzaktan bakılınca çok güzel bir görüntü meydana getiriyordu. Sonra renklerin yerini değiştirerek eğleniyordu. Bir de fihrist yapmış. Tam bir kütüphane memuru ibi.

Kitaplarının yanından hiç ayrılıyor, onların tozunu alıyor, soytarını karıştırıyor, ciltlerini inceliyor, toplarını ne büyük özenle, dikkatle açtığını bir görseniz… Bütün kitapları daha dün alınmış gibi yepyeni. Satın aldığı her yeni kitap onu bayram çocuğu gibi sevindiriyor. Onların parlak kapaklarını seyretmek, kitaplığa yerleştirmek, sonra dört bir yanını evirip çevirip incelemek için onları yerlerinden almak ve bir hazine gibi onların üstüne titremek Stardi için zevklerin en büyüğüydü.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 13 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Stardi’nin Kitaplığı” metninde bulunan bazı kelimeler aşağıda verilmiştir. Kelimelerin anlamlannı tahmin ediniz. Daha sonra kelimelerin anlamlannı sözlükten bularak yazınız.


Cevap :

Fihrist Kelimesi

Tahminim: Sözcükler.

Sözlük Anlamı: Abecesel sıralamalar için kullanılan, kenarında bütün harflerin abece sırasıyla yer aldığı not defteri anlamına gelmektedir.


Cild Kelimesi

Tahminim: Bir maddenin kalıbı.

Sözlük Anlamı: Deri, ten.


Yaldız  Kelimesi

Tahminim: Sus.

Sözlük Anlamı: Eşyaya altın ya da gümüş görünüşü vermek için kullanılan, sıvı ya da yaprak durumundaki altın, gümüş ya da bunların taklidi olan madde anlamına gelmektedir.


2. ETKİNLİK


Soru : Sorulan “Stardi’nin Kitaplığı” metninden hareketle cevaplayınız.


Metinde ne anlatılmaktadır?


Cevap : Metinde  Stardi isimli çocuğun kendine bir kitaplık oluşturması ve bu kitaplıkta mutlu zamanlar geçirmesi anlatılmaktadır.


Metinde, Stardi’ye babası ne almıştır?


Cevap : Metinde, Stardiye babası ceviz ağacından yapılma güzel bir kitaplık satın almıştır.


Metinde, Stardi’nin bayram çocuğu gibi sevinmesinin nedeni nedir? 


Cevap : Metinde, Stardi’nin bayram çocuğu gibi sevinmesinin sebebi yeni bir kitap satın aldığı zaman çok sevinmesidir.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 14 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda verilen kelimelerin eş anlamlılarını noktalı yerine göre örnekteki gibi yazını.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 12-13-14-15-16-17-18-19-20-21 MEB Yayınları”

4. ETKİNLİK


Soru : a. Nasıl bir kitaplığa sahip olmak isterdiniz?


Kısa Cevap : Ben yeşil renkli büyük bir kitaplığa sahip olmak isterdim.

Ben turuncu çiçekleri olan kırmızı bir kitaplığa sahip olmak isterdim.


Soru : b. Sahip istediğiniz kitaplığı çizerek boyayınız.


Cevap :

“4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 14 Cevapları”

4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 15 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : “Kitap” ve “kütüphane” denince aklınıza gelenleri ilgili yerlere yazınız.


Kısa Cevap : ““Kitap” ve “kütüphane” denince aklınıza gelenleri ilgili yerlere yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Kitap : Basılı ya da el yazılı kâğıt yaprakların ciltli ya da ciltsiz olarak bir araya getirilmiş biçimi anlamına gelmektedir.

Kütüphane : Kitap satılan dükkân, kitabevi anlamına gelmektedir.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 16 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda verilen imzalan inceleyerek siz de kendinize göre bir imza oluşturunuz.


Cevap :

Kendinize göre imza çalışması yapınız.


7. ETKİNLİK


Soru : Kütüphane üyelik formunu doldurunuz.


Cevap :

Bu kısmı kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 17 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Seray’ın kitaplığında bulunan kitapların sayısı ve türü grafikte verilmiştir. Bu bilgileri kullanarak sorulan cevaplayınız.


Seray’ın kitaplığında en fazla bulunan kitap türü hangisidir?

Cevap :  Masal


Seray’ın kitaplığında hangi tür kitaplar eşit sayıda bulunmaktadır?

Cevap : Şiir ve fabl kitapları eşittir.


Seray’ın kitaplığında en fazla bulunan 3. kitap türü hangisidir?

Cevap :  Roman


Seray’ın kitaplığının yandan fazlasını oluşturan kitap türü hangisidir?

Cevap : Masal kitapları. 60 kitabın 35’ini masal kitapları oluşturur.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 18 Cevapları


9. ETKİNLİK


Soru : A. Aşağıda özellikleri verilen metin örneklerini inceleyiniz.


Cevap :

Verilen bilgileri ayrıntılı bir şekilde inceleyiniz ve yüksek sesle okuyunuz.


4. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 19 Cevapları


Soru : B. Örneklerden hareketle şiir ve düz yazıyı karşılaştırınız.


Cevap :

Benzer Yönleri : İkisi de kelimelerle yazılır. İkisi de okurlar için yazılır. İkisinde de noktalama işaretleri kullanılır. İkisi de aynı dille yazılmıştır.

Farklı Yönleri : Şiir dizelerle düzyazı ise cümlelerle yazılır. Şiirde duygu düzyazıda düşünce önemlidir.


10. ETKİNLİK


Soru : Verilen metni okuyunuz ve boşluklara uygun noktalama işaretlerini koyunuz.


Cevap :

Okuma kitaplarımız ( , ) en sevdiğimiz dostlar gibi hiçbir zaman unutamayız ( . ) Sevgili okuma kitaplarım! O kitaplar( , ) aylara bölünmüştü( . ) Kış aylarına düşen parçalarda kış resimleri vardı( . ) Sonra( , ) o resimlerde yavaş yavaş dallar tomurcuklanır, ağaçlar çiçek açar( ; ) paltolu çocuklar paltolarını çıkarmaya başlarlardı( . ) O resimler böylelikle( , ) bizlere de tatilin yaklaşmakta olduğunu müjdelemiş olurlardı( . )



 

Our Score

“Kitap” ve “kütüphane” denince aklınıza gelenleri ilgili yerlere yazınız.

8. Sınıf Türkçe Kitabı “Kitap” ve “kütüphane” denince aklınıza gelenleri ilgili yerlere yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


““Kitap” ve “kütüphane” denince aklınıza gelenleri ilgili yerlere yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Kitap : Sayfalardan oluşmuş yazılar.

Kütüphane : Kitapların koyulduğu topluluk.


““Kitap” ve “kütüphane” denince aklınıza gelenleri ilgili yerlere yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Kitap : Basılı ya da el yazılı kâğıt yaprakların ciltli ya da ciltsiz olarak bir araya getirilmiş biçimi anlamına gelmektedir.

Kütüphane : Kitap satılan dükkân, kitabevi anlamına gelmektedir.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 45-46-47 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dengeli Beslenme Neden Önemlidir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 45, 46, 47


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dengeli Beslenme Neden Önemlidir? Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 45-46-47 ATA Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 45-46-47


“4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları”

Soru : Sizce yukarıdaki besinlerden hangilerini sıklıkla tüketen bir insan daha sağlıklı besleniyor olabilir? Düşüncelerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Cevap :

Bence sağ tarafta olan yiyeceği tüketen bir insan sağlıklı bir kişi olur. Fakat sol taraftaki yiyeceği sıklıkla tüketen bir insan sağlıksız bir kişi olur.


Soru : Obeziteden korunmak için neler yapılabilir? Görüşlerinizi aşağıdaki boşluğa yazınız.


Kısa Cevap : “Obeziteden korunmak için neler yapılabilir? Görüşlerinizi aşağıdaki boşluğa yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Obeziteden korunmak istiyorsak sağlıksız yiyeceklerden ve besinlerden uzak durmamız gerekmektedir.

Obeziteden korunmak istiyorsak sağlıklı besinlerden ve yiyeceklerden yararlanmamız gerekmektedir.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 46 Cevapları


Soru : Besin israfının nedenlerinin neler olabileceğini düşünelim? Ülkemizde besin israfı ne boyuttadır? Besin israfını önlemek için neler yapılabilir?


Kısa Cevap : “Besin israfının nedenlerinin neler olabileceğini düşünelim? Ülkemizde besin israfı ne boyuttadır? Besin israfını önlemek için neler yapılabilir?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Besin israfının nedenleri insanların gerektiğinden fazla kendine ve tabağına yemek koyarak onları ziyan etmesidir.

Besin israfını önlemek istiyorsak yettiği ve gerektiği kadar besin ve yiyecek almamamız gerekmektedir.


Soru : Acaba besin israfını önlemek için neler yapabiliriz?


Kısa Cevap : “Acaba besin israfını önlemek için neler yapabiliriz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Besin israfını önlemek için tabağımıza yiyebileceğimiz kadar besin almamız gerekmektedir.

Fazla yiyeceği almamız doğru bir davranış değildir ve bu da besin israfına yol açmaktadır.


Soru : Besin israfını önlemek için neler yapılabileceği konusunda arkadaşlarınızla fikir alışverişinde bulununuz.


Kısa Cevap : “Besin israfını önlemek için neler yapılabileceği konusunda arkadaşlarınızla fikir alışverişinde bulununuz.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Besin israfını önlemek istiyorsak fazla besin satın almayı bırakmamız gerekmektedir.

Besin israfını önlemek istiyorsak her yemeği ve besini çöpe atmamamız gerekmektedir.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 47 Cevapları


Soru : Sokak hayvanlarının beslenmesi konusunda neler yapılabilir? Kendimizi onların yerine koyarak bu soruyu cevaplayalım.


Kısa Cevap : “Sokak hayvanlarının beslenmesi konusunda neler yapılabilir? Kendimizi onların yerine koyarak bu soruyu cevaplayalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Sokak hayvanlarının beslenmesini istiyorsak çevremizdeki insanları bilinçlendirmemiz gerekmektedir.

Sokak hayvanları için bir kap ve mamayı çok görmememiz gerekmektedir.


Soru : Acaba besin israfını önlemek için başka neler yapabiliriz? Bu konu hakkındaki görüşlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.


Kısa Cevap : “Acaba besin israfını önlemek için başka neler yapabiliriz? Bu konu hakkındaki görüşlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Besin israfını önlemek istiyorsak etrafımızdaki insanları da bilinçlendirmemiz gerekmektedir.

Besin israfını önlemek istiyorsak  tabağımıza yiyebileceğimiz kadar yiyecek almamız gerekmektedir.

Besin israfını önlemek istiyorsak alışveriş listesi oluşturmamız gerekmektedir.

Besin israfını önlemek için küçük porsiyonalar, kendimize yeteceği kadar alıp yememiz gerekmektedir.



 

Our Score

Acaba besin israfını önlemek için başka neler yapabiliriz? Bu konu hakkındaki görüşlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Acaba besin israfını önlemek için başka neler yapabiliriz? Bu konu hakkındaki görüşlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Acaba besin israfını önlemek için başka neler yapabiliriz? Bu konu hakkındaki görüşlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Besin israfını önlemek istiyorsak gerektiren fazla yiyecek satın almamamız gerekmektedir. Besin israfının önüne geçmek istiyorsak tabağımıza yeterli kadar yiyecek almamız gerekmektedir.


“Acaba besin israfını önlemek için başka neler yapabiliriz? Bu konu hakkındaki görüşlerimizi arkadaşlarımızla paylaşalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Besin israfını önlemek istiyorsak etrafımızdaki insanları da bilinçlendirmemiz gerekmektedir.

Besin israfını önlemek istiyorsak  tabağımıza yiyebileceğimiz kadar yiyecek almamız gerekmektedir.

Besin israfını önlemek istiyorsak alışveriş listesi oluşturmamız gerekmektedir.

Besin israfını önlemek için küçük porsiyonalar, kendimize yeteceği kadar alıp yememiz gerekmektedir.



 

Our Score

Sokak hayvanlarının beslenmesi konusunda neler yapılabilir? Kendimizi onların yerine koyarak bu soruyu cevaplayalım.

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sokak hayvanlarının beslenmesi konusunda neler yapılabilir? Kendimizi onların yerine koyarak bu soruyu cevaplayalım. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Sokak hayvanlarının beslenmesi konusunda neler yapılabilir? Kendimizi onların yerine koyarak bu soruyu cevaplayalım.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Sokak hayvanlarının beslenmesi için çevremizdeki insanları bilinçlendirmemiz çok önemli bir etkendir.


“Sokak hayvanlarının beslenmesi konusunda neler yapılabilir? Kendimizi onların yerine koyarak bu soruyu cevaplayalım.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Sokak hayvanlarının beslenmesini istiyorsak çevremizdeki insanları bilinçlendirmemiz gerekmektedir.

Sokak hayvanları için bir kap ve mamayı çok görmememiz gerekmektedir.



 

Our Score

Besin israfını önlemek için neler yapılabileceği konusunda arkadaşlarınızla fikir alışverişinde bulununuz.

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Besin israfını önlemek için neler yapılabileceği konusunda arkadaşlarınızla fikir alışverişinde bulununuz. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Besin israfını önlemek için neler yapılabileceği konusunda arkadaşlarınızla fikir alışverişinde bulununuz.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Besin israfını önlemek için gerektiğinden fazla yiyecek tüketmememiz gerekmektedir.


“Besin israfını önlemek için neler yapılabileceği konusunda arkadaşlarınızla fikir alışverişinde bulununuz.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Besin israfını önlemek istiyorsak fazla besin satın almayı bırakmamız gerekmektedir.

Besin israfını önlemek istiyorsak her yemeği ve besini çöpe atmamamız gerekmektedir.



 

Our Score

Acaba besin israfını önlemek için neler yapabiliriz?

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Acaba besin israfını önlemek için neler yapabiliriz? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Acaba besin israfını önlemek için neler yapabiliriz?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Besin israfını önlemek istiyorsak fazla yiyecek almayı ve tabağımıza koymayı bırakmalıyız.


“Acaba besin israfını önlemek için neler yapabiliriz?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Besin israfını önlemek için tabağımıza yiyebileceğimiz kadar besin almamız gerekmektedir.

Fazla yiyeceği almamız doğru bir davranış değildir ve bu da besin israfına yol açmaktadır.



 

Our Score

Besin israfının nedenlerinin neler olabileceğini düşünelim? Ülkemizde besin israfı ne boyuttadır? Besin israfını önlemek için neler yapılabilir?

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Besin israfının nedenlerinin neler olabileceğini düşünelim? Ülkemizde besin israfı ne boyuttadır? Besin israfını önlemek için neler yapılabilir? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Besin israfının nedenlerinin neler olabileceğini düşünelim? Ülkemizde besin israfı ne boyuttadır? Besin israfını önlemek için neler yapılabilir?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Besin israfının nedenleri insanların gerektiğinden fazla yemeği almasıdır.


“Besin israfının nedenlerinin neler olabileceğini düşünelim? Ülkemizde besin israfı ne boyuttadır? Besin israfını önlemek için neler yapılabilir?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Besin israfının nedenleri insanların gerektiğinden fazla kendine ve tabağına yemek koyarak onları ziyan etmesidir.

Besin israfını önlemek istiyorsak yettiği ve gerektiği kadar besin ve yiyecek almamamız gerekmektedir.



 

Our Score

Obeziteden korunmak için neler yapılabilir? Görüşlerinizi aşağıdaki boşluğa yazınız.

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Obeziteden korunmak için neler yapılabilir? Görüşlerinizi aşağıdaki boşluğa yazınız. konusunu kısaca ele alacağız. 


“Obeziteden korunmak için neler yapılabilir? Görüşlerinizi aşağıdaki boşluğa yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Obeziteden korunmak için kendimize sınır koymamız gerekmektedir.


“Obeziteden korunmak için neler yapılabilir? Görüşlerinizi aşağıdaki boşluğa yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Obeziteden korunmak istiyorsak sağlıksız yiyeceklerden ve besinlerden uzak durmamız gerekmektedir.

Obeziteden korunmak istiyorsak sağlıklı besinlerden ve yiyeceklerden yararlanmamız gerekmektedir.



 

Our Score

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 20-21-22 ATA Yayıncılık

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22


4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dünya’nın Dönme ve Dolanma Hareketleri Metni Etkinlik Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 20-21-22 ATA Yayıncılık”

4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 20-21-22


Soru : Bu bölümde Dünya’nın dönme ve dolanma hareketleri arasındaki farkı açıklayacağız. Dünya’nın hareketleri sonucunda gerçekleşen olayları açıklayacağız.


Cevap :

Dünyamız kendi etrafında dönme hareketi yapar. Ancak Güneş’in etrafında ise dolanma hareketi gerçekleştirir


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları


“4. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 20-21-22 ATA Yayıncılık”

Görselde görüldüğü gibi Güneş her sabah doğup her akşam batmaktadır. Güneş’in doğuşundan batışına kadar olan süreçte, yani gün içinde, Güneş’in konum değiştirdiğini gözlemleriz.

Soru : Güneş’in gün içinde farklı konumlarda görülmesinin nedeni ne olabilir?


Cevap :

Güneşin gün içinde farklı konumlarda görülmesinin nedeni dünyanın kendi ekseni etrafında dönmesidir.


4. Sınıf Fen Bilimleri ATA Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları


Deney Yapalım Dünya ve Güneş


• Sınıfımızda yere tebeşirle büyük bir çember çizelim. Çemberin ortasını görseldeki gibi “x” işaretleri ile işaretleyelim.
• Altı arkadaşımızdan yüzleri, çizilen çembere dönük olacak şekilde “x” işareti ile gösterilen yerlere sırt sırta yerleşmelerini isteyelim. Bu arkadaşlarımıza birer fener verelim.
• Arkadaşlarımızdan fenerleri açarak tutmalarını isteyelim.
• Çember üzerine de bir arkadaşımızın yerleşmesini sağlayarak bu arkadaşımızdan hem kendi etrafında dönmesini hem de çember üzerinde dolanmasını isteyelim.


Soru : • Hangi arkadaşlarınız Güneş’i temsil etmektedir?


Cevap :  Halil ve Ali.


Soru : • Hangi arkadaşınız Dünya’yı temsil etmektedir?


Cevap : Yasemin.


Soru :  • Dünya’yı temsil eden arkadaşınızın kendi etrafındaki dönüşünü hangi varlıkların hareketine benzetebiliriz?


Cevap :  Buna dönme hareketi adı verilir.


“Dünya ve Güneş” isimli deneyde elinde fener olan altı öğrenci Güneş’i, çember üzerinde hareket eden öğrenci ise Dünya’yı temsil etmektedir. Öğrencinin çember etrafında yaptığı hareket dolanma, kendi etrafında yaptığı hareket ise dönme hareketidir. Deneyimizden yola çıkarak Dünya’nın dönme ve dolanma hareketinin farkını şu şekilde açıklayabiliriz: Dünya, dönme hareketini kendi etrafında, dolanma hareketini ise Güneş’in etrafında yapar.


Soru : Şimdi Dünya’nın dönme ve dolanma hareketlerinin sonuçlarını inceleyelim.


Kısa Cevap : “Şimdi Dünya’nın dönme ve dolanma hareketlerinin sonuçlarını inceleyelim.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Dünya kendi etrafında dönerken, aynı zamanda güneş etrafında da eliptik bir yörüngede dolanır. Bu hareketini 365 gün, 6 saatte tamamlar



 

Our Score
error: Content is protected !!